FANA Telewizja
Ile kosztują połączenia telefoniczne wewnątrz sieci Operatora?
Połączenia wewnątrz naszej sieci są całkowicie bezpłatne, bez względu na porę dnia.
Jak przenieść numer telefonu od innego operatora?
Chcąc podpisać umowę na pakiet telefoniczny (z zachowaniem dotychczasowego numeru) w sieci Pelmar Sp. z o.o. należy przyjść do Biura Obsługi Klienta z ostatnią, łączną fakturą wystawioną przez aktualnego operatora telefonicznego. Na miejscu zostanie wypełniony wniosek o przeniesienie numeru oraz inne niezbędne dokumenty. Wniosek o przeniesienie numeru podpisuje osoba, na którą aktualnie widnieje umowa u obecnego operatora telefonicznego.
Przenoszę numer telefonu do sieci Operatora od innego Operatora – jak się dowiem o terminie rozpoczęcia świadczenia usługi?
W chwili podpisywania dokumentów o przeniesienie numeru, należy wskazać dogodny sposób poinformowania (telefoniczny, mailowy). Gdy tylko Operator uzyska informację o terminie i możliwości przeniesienia numeru, niezwłocznie powiadamia o tym Abonenta.
Czy przeniesienie telefonu do Operatora jest usługą bezpłatną?
Tak, usługa ta jest bezpłatna.
Czy przenosząc telefon od innego Operatora wykorzystane będzie gniazdo „starego” Operatora?
Nie, ponieważ Operator posiada własne kable. Telefon podłączony jest do urządzenia zwanego modemem, a ten podłączony jest do gniazdka telewizyjnego i elektrycznego.
Czy do usługi telefonicznej potrzebny jest komputer czy jakikolwiek inny sprzęt?
Usługa w żaden sposób nie jest związana z posiadaniem komputera. Niezbędny natomiast jest modem telefoniczny, który dostarcza Pelmar Sp z o.o.
Jak sprawdzić stan rachunku telefonicznego?
Po wykonaniu połączenia na darmowy numer 9444 centrala automatycznie sprawdza bieżący stan rachunku i odczytuje go klientowi. Uwaga! Informacja ta jest dokładna dla Abonentów z taryfami, które nie zawierają darmowych minut, ponieważ koszt połączeń z danego dnia przeliczany jest na darmowe minuty (oczywiście do ich wyczerpania) o północy.
Kto może skorzystać z pakietu telefonicznego SENIOR ?
Pakiet ten jest dostępny dla wszystkich osób posiadających legitymację emeryta/rencisty.
Czy po zawarciu umowy modem przechodzi na własność Klienta?
Zgodnie z zawieraną umową modem jest własnością Operatora, czyli Pelmar Sp. z o.o. Klient podczas trwania umowy użytkuje go i jest zobowiązany do jego zwrotu wraz z zasilaczem, opakowaniem, płytką CD ze sterownikami i kablami sieciowymi w stanie nienaruszonym, po zakończeniu umowy.
Czy istnieje możliwość zastrzeżenia numeru?
Usługa zastrzeżenia numeru jest opcją bezpłatną. Należy jednak zgłosić chęć zastrzeżenia w formie pisemnej. Zastrzeżenie może dotyczyć prezentacji numeru i/lub danych.
Zastrzeżenie prezentacji polega na tym, że numer nie będzie wyświetlany na telefonie odbiorcy połączenia telefonicznego. Natomiast zastrzeżenie danych Abonenta powoduje nie podawanie ich do książki telefonicznej. Aby działanie to było skuteczne, należy to jak najszybciej zgłosić (najlepiej wraz z aktywacją numeru), zanim przekażemy dane do książek telefonicznych.
Gdzie można sprawdzić billing telefoniczny?
Billing można sprawdzić za pośrednictwem naszej strony internetowej po zalogowaniu się do systemu eBOK. Na życzenie Abonenta billing może też zostać wysłany pocztą lub na podany adres mailowy za opłatą zgodną z cennikiem.
Jak skonfigurować automatyczne budzenie w telefonie stacjonarnym?
W naszej sieci usługa ta jest bezpłatna. Instrukcję znaleźć można na naszej stronie internetowej. Aktywacja usługi pozwala na ustawienie przez Abonenta budzenia:
a) na określoną godzinę (tak zwane budzenie jednokrotne). Wówczas :
Abonent dzwoniąc na numer 55HHMM# aktywuje usługę, *#55# sprawdza stan usługi, #55# dezaktywuje usługę. Gdzie HH oznacza godzinę, a MM minutę. Po aktywacji budzenia centrala zadzwoni do Abonenta jednokrotnie o oznaczonej godzinie.
b) na określoną godzinę, w określonych przez niego dniach tygodnia (tak zwane budzenie wielokrotne). Wówczas:
Abonent dzwoniąc na numer *57*HHMM*YYYYYYY# aktywuje usługę, *#57# sprawdza stan usługi, #57# dezaktywuje usługę. Gdzie HH oznacza godzinę, a MM minutę. W miejsce YYYYYYYnależy wpisać dni tygodnia w jakie ma być aktywne budzenie (1-pniedziałek, 2-wtorek itd.). Po aktywacji budzenia centrala zadzwoni do Abonenta w wyznaczone dni o oznaczonej godzinie.
Czy można przekierować połączenia telefonu stacjonarnego np.: na telefon komórkowy?
Tak, usługę przekierowania bezwarunkowego można uruchomić samodzielnie w następujący sposób:
a) aktywacja usługi: należy podnieść słuchawkę, następnie wykręć numer *21*, wybrać numer przekierowania ……………, wcisnąć # , odłóż słuchawkę
b) usunięcie usługi: należy podnieść słuchawkę, wykręć numer #21# , odłóż słuchawkę
Jak uruchomić przekierowanie połączenie gdy telefon jest zajęty?
Aby uruchomić usługę należy:
a) podnieść słuchawkę, wykręcić numer *67*, wybrać numer przekierowania, wcisnąć #, odłożyć słuchawkę
b) usunięcie usługi: należy podnieść słuchawkę, wykręcić numer #67#, odłożyć słuchawkę.
Czy przy wykupionym abonamencie telefonicznym, można w jakiś sposób podłączyć posiadany telefon stacjonarny do systemu alarmowego?
Telefony stacjonarne oferowane w Pelmar Sp. z o.o. mogą być stosowane do połączenia z centralą alarmową. Trzeba jednak pamiętać, że modem kablowy, za pośrednictwem którego odbywa się komunikacja telefoniczna, wymaga zasilania. Zasilania wymagają również wszystkie urządzenia pośrednie między modemem i centralą telefoniczną Pelmar. Stąd, w przypadku dłuższych awarii sieci energetycznej, nie będą działały powiadomienia z centrali alarmowej.
Jakie są parametry jakościowe usługi telefonii, która oferowana jest przez Operatora?
Pelmar Sp. z o.o. oferuje minimalny poziom jakości usług transmisji głosu w telefonii stacjonarnej na poziomie 4. Jest to wartość wskaźnika jakości transmisji głosu MOS (Mean Opinion Score) mierzona metodą ACR (Absolute Category Rating).